piątek, 9 września 2011

Smażona cukinia

Proste, błyskawiczne do przyrządzenia danie. Może być dodatkiem do obiadu, lub przekąską.


Składniki
ilość porcji: 1

* 1 cukinia
* oliwa z oliwek
* przyprawy (sól, papryka, przyprawy do grilla)


Metoda przygotowania
Przygotowanie: 5 min | Gotowanie: 10 min

1.
Cukinię myjemy i kroimy na około 1 cm. plastry. Uwaga! Nie obieramy ze skórki

2.
Posypujemy z obu stron solą i ew. innymi przyprawami - wyśmienicie smakuje z ostrą papryką i szczyptą cynamonu.

3.
Rozgrzewamy olej/ oliwę (niewiele, cukinia nie chłonie tłuszczu). Plastry cukinii układamy jeden obok drugiego i smażymy z obu stron aż się ładnie zrumienią i trochę zmiękną.

rada
Cukinia powinna byc młoda - z miękką skórką

rada
Jeśli chcecie, aby cukinia była chrupka - smażcie ją z obu stron dość krótko

rada
Nie możecie dostać cukinii? Kupcie bakłażana! Tu jednak przez przygotowaniem należy posypać go solą, zostawić na 10 minut i dokładnie opłukać - unikniecie goryczki.


foto: sxc.hu

2 komentarze:

  1. Witam, jestem na diecie i brakowało mi idealnego pomysłu na przyprawienie cukinii. Pomysł z cynamonem i papryką genialny, właśnie zjadłam porcję, pyszności! Dziękuję! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, smacznego! :) Podczas diety również jadłam cukinię na wiele sposobów i szczególnie smakował mi jeszcze jeden: danie a'la leczo :) Cukinia + papryka + cebula + pomidory, pokrojone, duszone w sosie własnym. A jeśli możesz używać innych składników, to można dodać trochę soli, świeżo zmielonego pieprzu ziołowego, ewentualnie innych warzyw.

      Usuń